tisdag 10 april 2012

Påskcupcakes variant två

På annandag påsk var vi bortbjudna på fika och jag tog med mig några cupcakes som gå-bort-present. Det är ju påsk, så det fick bli påsktema även på de här cupcakesen som var nöt-och mandelmuffins med nutellafrosting dekorerade med små kycklingar i mandelmassa.


Nöt- och mandelmuffinsarna är så himla goda och påminner väldigt mycket om budapeststubbe i smaken. Lägg sedan till nutellafrostingen, så är njutningen total.

Jag skulle vara planerad och göra de små kycklingarna kvällen innan för att spara lite tid. Tyvärr så blev det inte riktigt så. När jag plockade fram kycklingarna från kylen på förmiddagen dagen efter så hade deras ögon runnit ut. Ögon täckte halva kycklingen. Antagligen berodde det på att jag hade använt en tandpetare doppad i färg för att göra ögonen, istället för att forma små ögon och klista fast på kycklingen. Så det blev bara till att göra nya kycklingar med nya ditklistrade ögon precis innan vi skulle åka. Ibland sparar man inte tid när man är planerad.

5 kommentarer:

  1. Så söta med kycklingarna och ja, ibland blir det inte riktigt som man har tänkt sig... rätt så ofta faktiskt! :)

    SvaraRadera
  2. Tack Amy! Nä, det är rätt så ofta som man får tänka om... Har du provat de här cuppisarna? De är ruskigt goda. Vet ju att du har bakat budapeststubbe, så det är kanske nåt för dig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får nog ta och testa dessa cuppisar helt enkelt :)

      Radera
  3. Oj vilka sötnosar! Kycklingarna är bedårande:)

    SvaraRadera