lördag 2 juni 2012

Födelsedagstårta

I dag fyller far min år och till honom bakade jag en helt vanlig enkel rund tårta. Tårtan bestod av tårtbottnen "lika delar" med vaniljsmak och den var fylld med ett lager ahlgrensbilarfluff och ett lager jordgubbsmousse.

Dekorationerna på tårtan blev enkla eller rättare sagt de uteblev helt och hållet. Jag hade några andra tårtor jag skulle hinna göra klart och prioriterade dem före pappas. Som kompensation fick det bli en smarrig kritvit marängfrosting på toppen.

Tårta med vaniljbotten fylld med
ahlgrensbilarfluff
och jordgubbsmousse.
Dekorerad med marängfrosting.

3 kommentarer:

  1. Jättefin enkel tårta och gott med Ahlgrensbilarfluff (uppskattas hemma hos oss!) Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack vännen! Har du provat marängfrosting nångång? Det var så smarrigt! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den frostingen har jag testat en gång... blev supergott om jag minns rätt :)

      Radera