söndag 15 juni 2014

Fåret Shaun

Till mitt syskonbarns barnkalas fick jag i uppdrag att baka en tårta som skulle vara gluten- och mjölkfri. Att baka en tårtbotten som är fri från gluten och mjölk är inte svårt. Jag följde det här receptet, som jag har bakat flera gånger.

Till fyllning provade jag något nytt. Istället för att ha vispad grädde i den här jordgubbsmoussen, vispade jag kokosgrädde för att blanda jordgubbsmoset med. Jag ställde in kokosgrädden i frysen ett par timmar för att vattnet skulle skilja sig från grädden och tog en sked och slevade över grädden i en kylskåpskall bunke. Sedan var det bara att vispa kokosgrädden och blanda med jordgubbsmoset.

Tårtan dekorerade jag sedan med marängfrosting, minimarshmallows och sugarpaste så att den skulle likna Fåret Shaun.

Fåret Shauntårta till Harrys barnkalas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar