tisdag 6 december 2011

Juliga cake pops

Jag hade goda vänner över på fika och då bjöd jag bland annat på två sorters cake pops med julsmaker. Basen på den ena cake popsen blev mjuk pepparkaka, som jag blandade med neutral smörkräm. Sedan doppade jag bollarna i smält mörk choklad.

Cake pops med pepparkakssmak doppade i mörk choklad.

Basen på den andra cake popsen blev saffranscupcakes. Även här blandade jag med neutral smörkräm. Därefter doppades bollarna i smält vit choklad och rullades i strössel.

Cake pops smaksatta med saffran doppade vit choklad.

Att jag valde neutral smörkräm beror på att både saffran och pepparkakskryddor är så smakrika i sig själva, så det inte behövs någon smaksatt smörkräm.

3 kommentarer:

  1. Så goda de ser ut! Tycker dina Cake pops blir så fina!
    Jag gjorde faktiskt något liknande till barnen som lördagsgodis i helgen. Har dock inte hunnit få upp ett blogginlägg ännu!

    SvaraRadera
  2. Det måste barnen har uppskattat, Amy! Hemmagjort lördagsgodis, mums.

    SvaraRadera
  3. Oh ja, deras ögon glittrar härligt så man förstår att det är en favorit! :)

    SvaraRadera