torsdag 24 november 2011

Fika på en torsdag? Ja tack, gärna!

Vi fick lite spontanbesök så här på torsdagskvällen, så det var tur att det fanns lite dumlecupcakes i frysen att tina till téet. Nu blev det dessutom lite ledig plats för julbaket i frysen. Det är ju inte helt fel :)

Jag testade en ny frosting; smörkräm smaksatt med kaffe och smält blockchoklad. Frostingen var riktigt mumma till dumlesmaken! Smörkräm som frosting är helt klart underskattat. Det är både enkelt, gott och kan lätt varieras med olika smaksättningar. Vispa bara smör, florsocker, lite hett vatten (eller kaffe) och smaksättning fluffigt med elvispen. Klart!


Gofika!

5 kommentarer:

  1. Ser supergoda ut, yum! Fint du spritsat dom också. Kan tänka mig att smörkräm med kaffesmak går fint ihop med Dumle :D

    SvaraRadera
  2. Tack Amy! Jag har aldrig spritsat så innan men såg att Leila hade gjort det så jag ville prova jag med. Det kommer nog fler cupcakes med sån spritsning framöver för den var både lätt och blev lite annorlunda.

    SvaraRadera
  3. a dessa ser ju helt ljuvliga ut,och ser smaskens ut
    Ville passa på och fråga om du skulle kunna hjälpa mig genom att rösta på mitt bidrag då ja är finalist i ankarsrum tävlingen och behöver all hjälp ja kan få.tävlar med min jordgubbs sockerkaka,nr 8
    skulle bli så glad då
    http://www.facebook.com/questions/288657764501241/?qa_ref=qd

    SvaraRadera
  4. Oh, yum yum! Låter jättegott med dumlecupcakes, jag köpte ju hem en påse dumle med pepparkaksmak, det hade säkert passat jättebra i sådana här! Ja, nu gjorde jag cookies på dem istället, vilket gick sådär, men jag ska nog prova dessa också så snart jag lagt vantarna på en till påse :D Snygga de blev också, med spritsningen. Håller med om att smörkräm är riktigt bra, och underskattat - jag kan bli lite trött på cream cheesefrostingar ibland, då är det bra att byta sort :)

    SvaraRadera
  5. Tack för alla snälla kommentarer!

    Smulan: Jag ska gå in och kika på din sida på en gång!!

    Alexandra: Kan nog bli riktigt gott med pepparkakssmak istället för vanliga dumle! Kan nog bli gott till cake pops med. Nu fick jag lite idéer :)

    SvaraRadera